lördag 11 september 2010

Naturkunskaps lektionen den 10/9

Lektionen börja 13.45.
Genomgången av kolets och kvävets kretslopp skulle ta en kvart, 20minuter. Den tog nästan 1 timme.. Vaarför kan man undra?
Jo, eftersom vi INT:are tycker om att diskutera med vår lärare, i detta fallet Johan Söderlund, om allt. Sen ha väl Oskar ett litet problem med att han nästan ALLTID måste ha rätt, även fast han aldrig ha det :D
Men iallafall, klassen va jääättetrötta, och då menar jag verkligen jättetrötta, men vi kämpade på för det va sista lektionen. Johan står vid projektorn och ska förklara om kvävets kretslopp, plötsligt ur ingenstans säger han "nu är jag mitt i musen". Ingen uppfattar direkt det, förutom Ebba H som brast i skratt. Johan fattade itne själv, och sa det igen.. Denna gång brast alla i skratt, även Johan, men Oskar fattade inte förrens Josefine berätta vad han sa, då jävlar :D Sen återhämtade sig aldrig klassen sig, för vi tillbringa typ 10min (kändes det som) med att diskutera vad det va för djur som fanns med i boken, rättare sagt Johan diskuterade med oss, Oskar blev trött på han och sa "spela det någon roll vad det är för djur? Bara det är ett djur". Klassen brast i skratt igen. Yeah us verkligen som ha så kass humor.. När Johan gick igenom pm ammonifikation och denifikation och annat mög, fattade nästan ingen något av det han sa. Oskar, som vanligt, sa då "kolla här". Johan lyssnar uppmärktsam, men då börja Oskar peka hysteriskt på sin bok, och Johan håller upp Amandas bok då. Oskar börja skrika rakt ut då; KOLLA HÄR och pekar hysteriskt på sin bok. Klassen utbrister i skratt igen. Det Oskar ville va itne Johans uppmärksamhet, utan att Johan skulle gå till han.. Undra hur Naturkunskapen kommer vara under resten av terminen? Lika rolig som den här?? Jag hoppas det :D It kind of made my day.

Jag älskar er INT1a, även om vi ha sämst humor och allt. Och extra tack till Oskar och Johan som gjorde lektionen lite roligare, välbehövd!

BTW, Amanda Å är en wannabe moderat, hurfan det nu gå ihop.. Sen kan ni fråga mig om hur jag förklarade projektor för polare när jag inte kom på ordet. Man kan inte tro jag gå i INT ibland.
Nu ska jag nanna... Snart iaf :D
Gnajt / Kinesen

8 kommentarer:

  1. lätt den bästa lektionen! :) hahah

    SvaraRadera
  2. hahahahaha va vore vår klass utan oskars frågor =)

    SvaraRadera
  3. då vore vår klass en klass utan oskars frågor :) har du fått svar på din fråga ola?

    SvaraRadera
  4. hahha, ola blev pwnad :D

    SvaraRadera
  5. haha nejj....den vore tråååååkig=)

    SvaraRadera
  6. hahhah, jag vet ola :D

    SvaraRadera